Monday, October 26, 2015

Komik Baru



Assalamualaikum warahmatullah...
Rasanya, sudah terlalu lama tidak memuatnaik sebarang paparan atau karya di dalam blog saya ini. Kali terakhir ialah pada 2013. Bermaksud, sudah hampir setahun lebih blog ini sunyi dan bersawang. Maklumlah, masa yang terlalu pantas menghiris setiap ruang dan peluang saya. Kali ini, saya bugarkan kembali dengan dua ceritera. Pertama, penubuhan GoJe Studio iaitu sebuah studio kreatif kecil yang mula beroperasi pada awal Oktober 2015. Masih baru dan segar. Komik, lukisan, animasi, kaligrafi, buku, semuanya bakal dikeluarkan oleh studio ini dalam masa akan datang. Semoga segalanya lebih manis dan berjaya kelak. InshaAllah.

Kedua, komik Caen: Warkah Dari Hati.

Asalnya, saya mahu menerbitkan sendiri komik berjudul 'Geng Paranormal' yang berkisar mengenai dua orang rakan bernama Joe dan Syawal. Mereka adalah ejen penangkap hantu yang berusaha menjejak dan mengurung kembali hantu-hantu yang mengganggu manusia di Malaysia. Tapi, setelah memikirkan bahawa saya masih baru dalam dunia pembikinan komik dan memerlukan sebuah naskhah yang jitu dan menyentuh jiwa, maka saya bawakan komik Caen buat tatapan anda nanti. Cerita seorang budak lelaki bernama Caen yang menghidap penyakit 'autisme'. Dia berkawan baik dengan Wawa, anak kecil yang baru tiba dari bandar. Pelbagai pengalaman menarik dilakukan bersama. Saya tak boleh cerita lebih-lebih, tapi inshaAllah naskhah ini bakal menjadi sangat menarik.

Baiklah, semoga kita bersua lagi. Terima kasih kerana membaca coretan kecil ini. Semoga Tuhan memuliakan anda sebagaimana anda memuliakanNya.

Assalamualaikum warahmatullah...

"Go je!"

No comments: